neděle, února 04, 2007

Atlas rostlin

Není to beletrie, není to detektivka ani zamilovaný či historický román, v těch směrech nepobaví, lze se z ní ale leccos přiučit i po létech. Taková je kniha, o kterou jsem před časem doslova zakopla v jednom antikvariátu. Pochází z roku 1960, ve znaku má písmena SNDK což znamená, že ji vydalo Státní nakladatelství děktské knihy. V dalších údajích se každý může přesvědčit, že byla vydána nákladem 30 000 výtisků, stála 42, 50 Kčs. a určena byla čtenářům od 9 let. Ochotně jsem se přiřadila k tak mladistvým, i když už je mi drahně přes padesát, jde totiž o jakýsi atlas rostlin, pro který obrázky namaloval velice věrně Karel Svolinský a texty je doprovodil Jaroslav Petrbok. Kniha mne, městskou ženskou, vysloveně nadchla. V roce 1960 jsem nebyla vyhovující osůbkou, která by dostala tuto knihu od rodičů a ani potom se se mnou život nemazlil. Dnes ale mám možnost listovat v té rukojeti pro vzdělaná dítka kolem roku 1960 a rozeznávat třeba... jaký je rozdíl mezi pampeliškou srstnatou a prapodivně jí podobnou kozí bradou luční.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home