sobota, května 06, 2006

Pohádka máje

Tato kniha Viléma Mrštíka mne v ranném mládí absolutnně okouzlila a dodnes se k ní ráda vracím. Moje matka mi ovšem kdysi - nevím proč - zakázala, abych ji uvedla ve svém školním čtenářském deníku v roce 66 či 7 minulého století. Ano, hned v prvním odstavci děje jsem zkomolila jméno hlavního hrdiny Richarda Gregora, napsala jsem že... "Rýša..." Ale dodnes nechápu, proč by kolem toho měl být poprask, proč láska veselého studenta a mladinké lesníkovic Helenky tolik pobouřila moji matku! "I kdybyste udělal cokoli, tam se nedostanete," šmikla Helenka rezolutně prstíkem Ríšovi před očima a tak mu zapověděla přístup do své květinové zahrádka. Něžné, maličko naivní a přesto výstižné vyprávění o lásce "láskou" přesyceného pražského studenta k mladičké dívce, to je Pohádka máje. Autor prý knihu napsal podle osobních zážitků a konec byl zprvu nešťastný. Až na nátlak nakladatele Mrštík závěr pozměnil velmi volně znějícími slovy: Eh co, i princezny mívají děti!

0 Comments:

Okomentovat

<< Home