úterý, května 09, 2006

Robinson Crusoe

Kdo by neznal knihu Robinson Crusoe, příběh, o kterém se jednou říká, že je inspirován osudem skutečného námořníka Alexandra Selkirka a jindy se to zase popíra? Já tu knihu jako malá holka dlouho neměla ráda, protože nám byla na prvním stupni základní školy servírována jako povinná četba. Co mi tenkrát táhlo hlavou, při tom se asi Autor, Daniel Defoe, zhnusen obracel v hrobě. Ale po létech antipatie ustoupila a svému synovi už jsem z téže knihy předčítala velmi ráda, v pomale plynoucím toku vyprávění jsem popisovala krajinu a kozy, černého Pátka i Robinsonovy myšlenky bez ohledu na to, že synek - netrpělivý stejně jako kdysi já - důrazně žádal, ať to přeskočím a přejdu k tomu, jak se na ostrově objevili kanibalové. S vážnou tváří jsem dokázala číst dál a nikdy jsem mu neustoupila. Myslím, že každý začínající čtenář by se s touto knihou měl seznámit, určitě v něm zanechá něco dobrého.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home