pondělí, října 09, 2006

Pořiďte si pejska

Jsem tak trochu mimo, nevím, jestli ještě existuje nakladatelství Albatros a edice OKO, nejspíš ne, obojí asi zavál čas, jako mnoho jiného. Tu edici jsem měla ráda já jako malá holka a zamiloval si ji později i můj hloubavý synek. Hltavě probrodil malé tlusté knižní špalíčky po mně a dožadoval se dalších. Každý ten svazek byl věnován něčemu jinému a téma dost dobře probral. Například sbírka, nazvaná Pořiďte si pejska - na začátku popisuje původ psů, napoví, jak se dělí psí plemena (lovečtí, společenští...), důkladně se pozaství u nápovědy, podle jakého klíče by si lidé měli svého psa vybírat (nestačí jen podle pohledu, například do panelákové garsonky se sotva hodí bernardýn) a potom následují dost výstižně vyobrazení psi, s uvedním jejich váhy, velikosti a základními povahovými vlastnostmi. Průvodní text napsal Ivo Vaculín, obrazovou část obstaral Antonín Pospíšil - a kniha měla svého času u nás jediné mínus. Můj syn neustále chtěl, abychom si podle ní také doopravdy pejska vybrali.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home