neděle, dubna 01, 2007

Nenávist

Na cestách se nejraději uchyluji k odpočinkové literatuře, když to není humoristický román, odnese to detektivka. A že mám ráda příběhy Ed McBaina, to už jsem kdysi říkala. Tentokrát jsem na služební cestu přibalila jeho útlou knížku s názvem Nenávist. Příběh z doby, kdy Bainův hrdina Steve Carella ještě pouze chodí s hluchoněmou kráskou Theodorou Franklinovou, která se právě na konci této knihy stane jeho manželkou. V tom čase jsou během jednoho týdne stejným způsobem zastřeleni dva policisté. Třetí, pátrač Hank Bush, však dovede svým kolegům v poslední chvíli předat závažné informace. Carella chápe, že se jedná o boudu a tuší, kdo za tím vším stojí, udělá ale chybu a naznačí cosi jednomu novináři. Etika neetika, tento zástupce sedmé velmoci poskytnutou informaci zvařejní a tím rozpoutá peklo, v němž může skončit nejen Carella, ale i jeho nicnetušící snoubenka Teddy... Že příběh skončí dobře a dokonce i klasickým happy endem, svatbou Carelly s Theodorou, to už jsem řekla na začátku. Kdo a proč ale zařídil, aby jako první zemřel policista Mike Reardon, to se, čtenáři ode mne nedozvíš!

0 Comments:

Okomentovat

<< Home